"Mutu nu va termina bine dacă nu-i stă mintea doar la fotbal"

Tony Adams, omul în a cărui clinică şi-a tratat Mutu dependenţa de droguri îl sfătuieşte pe "Briliant" într-un interviu pentru Gazeta Sporturilor să işi schimbe stilul de viaţă.


Acceptaţi o discuţie specială despre un fotbalist special, Adrian Mutu?
Sigur! Alt român care m-a întristat în Premier League! A dat un gol fantastic împotriva lui Arsenal, când era la Chelsea. Mă retrăsesem, dar mi-a rămas în minte reuşita aceea, pe care am văzut-o din tribună.

După problemele cu drogurile de la Chelsea, l-aţi avut pacient la Sporting Chance , clinica dumneavoastră de recuperare. Cum era omul Mutu in acele momente?
Nu m-am ocupat personal de Adrian, asta au făcut-o specialiştii de acolo, în frunte cu directorul Peter Kay. Am avut însă o întâlnire cu Mutu în acea perioadă la Torino, la un meci de caritate. Am cinat împreuna cu el şi cu Capello şi mi-am dat seama că e un tip crazy! (rîde) Venise cu câţiva bodyguarzi români după el şi mi-a zis în glumă: man, ai grijă cu românii, nu te pune cu ei! Mi s-a părut un băiat simpatic. Era foarte tânăr, probabil şi un pic aiurit, însă e un jucător minunat!

A repetat greşeala şi în Italia, unde a fost suspendat 9 luni. Putem vorbi despre Mutu ca despre un jucător dependent de substanţe interzise?
Ar trebui să-l întrebăm pe el. Eu sunt mândru că, prin clinica mea, am reuşit în ultimii zece ani să schimb radical viaţa a peste o sută de persoane. M-aş bucura ca Adrian să se alăture în viitor celor pe care îi putem numi recuperaţi total, aşa cum e chiar cazul meu. Am trăit experinţe foarte dure între 17 şi 29 de ani. Eram alcoolic, am făcut închisoare, n-a fost o suferinţă simpatică. Dar de peste 15 ani trăiesc fără droguri şi fără alcool, viaţa mea e liniştită şi deschisă către succes.

E Mutu un tip complet recuperabil?
Mi-e imposibil să ştiu ce e în mintea lui, dar condiţia număarul unu e aceea ca Adrian să fie primul care să-şi dorească să se recupereze! El ştie cel mai bine în ce direcţie merge şi unde vede ieşirea. În cazul în care îşi va orienta concentrarea doar pe carieră, mai poate fi încă un superfotbalist! Dacă în mintea lui e ce se află acum în a mea, e OK, ar trebui să bea numai apă şi ceai şi să joace pentru echipa naţională a României. Eu am ales să fiu dependent de lucruri pozitive, de fotbal, să stau pâna noaptea târziu să mă uit la meciuri, să pregătesc antrenamentele, prefer să gust o gluma bună de la un coleg, să citesc o carte. Nu e o muncă simplă, dar nu-ţi face rău.

În ce a constat terapia pentru Mutu în cele două săptămâni de la Sporting Chance?
Nu ştiu amănunte şi nici nu vreau să cunosc. E doar treaba specialiştilor. Se folosesc insă metode foarte diferite. Fiecare îşi împărtăşeşte propria experienţă, o poţi face în scris, dacă ţi-e mai uşor să te descurci aşa. Există terapie în grup sau numai faţă în faţă cu psihologul. Se practică şi acupunctura. Repet, dorinţa de recuperarea a pacientului, e însă prima condiţie pentru ca lucrurile să aibă un final plăcut. Dacă Adrian nu va sta cu capul doar la fotbal şi nu va avea grijă de anturajul lui, lucrurile nu se vor termina bine. Eu chiar şi acum după 15 ani după ce am renunţat la alcool, mă lupt cu aceasta tentaţie.

Încheiem cu un mesaj pentru Mutu?
Nu-i place să dau sfaturi. Dar lui Adrian îi transmit să se concentreze numai si numai la carieră.

Vizite

Trafic






About Us

Bine ati venit pe blogul adimutuexclusive.blogspot.com. Acest blog este realizat de 3 fane a lui Adrian Mutu (Corina, Claudya si Adina). Blogul ii este dedicat in exclusivitate fotbalistului. Aici, puteti gasii tot ce apare in presa (stiri, poze etc) si nu numai.

Va multumim ca vizitati blogul!


Statistica

Nume: Adi Mutu eXclusive
Admin blog:Lee, Claudya si Adina
Blog lansat in: 17 martie 2008
Contact:
adimutuexclusive@yahoo.com
Host: Blogspot.com